2012. június 25., hétfő

viktoriánus fuvallat...

Namost az ötlet még valamikor az ősszel fogant meg bennem, amikor a Downton Abbey egyik epizódjában láttam, hogy a kamrában a tejszínes köcsögöt valamiféle kis gyöngyökkel csicsázott horgolt kendővel takarták le a bogarak és egyéb szöszök távoltartása végett, és akkor ugyan még nem szökkent szárba az idea, de azért betápláltam a memóriámba későbbi megvalósításra. Aztán amikor a minap a Victorian Kitchen főcímzenéje alatt láttam egy pont ugyanolyat, úgy éreztem, hogy ez jel, ideje megvalósítanom a saját változatomat, nem él-he-tek kancsóterítő nélkül tovább. És akkor térültem-fordultam-kigondoltam, és sitty-sutty meg is csináltam ezt itt a képen:Ilyenkor nyáron ugyanis a fél életünket a kertben, a cédrus árnyékában töltjük egy jó könyv, a kézimunkám, és egy nagy kancsó hideg ital társaságában, ami rendszerint vagy jegescitromostea, vagy jegeslimonádé, vagy jegesbármimás, csak jeges legyen, és édes-savanykás, és mivel éppen ezt az ízvilágot preferálják a bogarak és egyéb szöszök is... szóval elkél a háznál az ilyesmi...
Az anyag fehér lenvászon, a fonal DMC 932, a mintához Aquarelle-től a Patchwork Royal Blue egyik kockáját választottam, a "nehezék" pedig baroque-metszésű Swarovski gyöngy, antikolt ezüstszínű fityegővel.Jellemző persze, hogy azalatt míg dolgoztam rajta, és amióta elkészült, szünet nélkül szakad az eső, fotózni is csak két égszakadás között tudtam, úgyhogy konkrétan használatba még nem vétetett... Ez olyan Murphys dolog, rendszeresen előfordul velem.

10 db. zsibongó tömeg:

Leki-Rita írta...

GYÖNYÖRŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ!

Csandi írta...

Ez valami mesésen szép:))

Névtelen írta...

Pont most néztem ezt a sorozatot.:)

Andi

Csipkeherceg írta...

Imádom a Viktoriánus dolgokat:-) legközelebb ha kell eredeti korabeli x szemes minta, szólj bátran és küldök. Pont ilyen kis terítőnek valót nézegettem én is nem rég:-))

Mademoiselle írta...

óóó, igen, nagyon szeretnék korabeli xszemes mintákat! folyton keresek ilyeneket, ezek a kedvenceim :-)
Tudnál küldeni nekem emailben?

lillacska írta...

óó, sajnos, most értem a blogod végére:) nem is tudom, hogy nem találtam ide hamarabb, mikor
1.itt van mindenki akiket én is olvasok,
2.itt van minden, ami engem is érdekel, kézimunka, házikencék, gondolatok, viktoriánus Anglia, egyszerűen minden:)

és hát ez a kis terítő is milyen szép! azok a kis kristályok az antik foglalatban elvarázsoltak! most már ideszokom:)

Laucica írta...

Addig örülj, amíg nem kell jegesdolgokkal élesben használni, mert akkor már nagyon rossz lesz! (bocsánat a pesszimizmusomért, éppen melegtől olvadt állapotban leledzem és lusta vagyok elmászni a hűtőig valami jegesért:))
Na de mindezt az undokságot félretéve: CSODASZÉÉÉÉÉÉP!!!!!!

Márti írta...

Micsoda remek ötlet, nagyon tetszik, egyszerűen gyönyörű! :)

Csipkeherceg írta...

Amiket küldtem mintákat, megkaptad?

Mademoiselle írta...

Meg bizony :-)